Stornările au de la data de 01/01/2013 un impact deosebit asupra TVA mai ales pentru cazurile în care se aplică sistemul de TVA la încasare.
De asemenea, din punct de vedere al decontărilor între parteneri acestea sunt o formă specială de plată/încasare. Ca urmare, una din cerințe este ca documentul de stornare să conțină referințe la documentul/documentele pe care le stornează. Asta indiferent de motivul stornărilor: acordare de reduceri comerciale sau financiare, refuzuri de cantități, calitate, preț, orice alte tipuri de ajustări.
În aceste condiții, pentru a nu avea probleme legate de TVA la încasare, vă recomand să aplicați următoarele reguli:
1. orice stornare ce se referă la o factură din 2012 se va opera în SAGA fără a bifa opțiunea “TVA la plată/încasare”
2.orice stornare ce se referă la o factură din 2013, se va opera astfel:
– dacă stornează o factură pentru care s-a bifat opțiunea de TVA la plată/încasare și factura este neachitată/neîncasată integral, stornarea se va opera cu bifa respectivă
– dacă stornează o factură pentru care nu s-a bifat opțiunea de TVA la plată/încasare și factura este neachitată/neîncasată integral, stornarea se va opera fără bifa respectivă
– dacă stornează o factură pentru care s-a bifat opțiunea de TVA la plată/încasare și factura este achitată/încasată integral, stornarea se va opera fără bifa respectivă
Stornările ce se referă la facturi din 2012 și 2013 simultan se vor trata automat de către program, acesta stingând corect facturile la care se referă.
Buna seara,
Va rog clarificati-mi doua aspecte cu privire la articolul de mai sus.
1. “Ca urmare, una din cerințe este ca documentul de stornare să conțină referințe la documentul/documentele pe care le stornează” Aceasta este cerinta obligatorie cf Codului Fiscal in ce priveste componenta facturii incepand cu 2013? Nu am inteles bine din lege.
2.”dacă stornează o factură pentru care s-a bifat opțiunea de TVA la plată/încasare și factura este achitată/încasată integral, stornarea se va opera fără bifa respectivă” Ce se intampla in acest caz daca suma din aceasta factura storno se returneaza clientului in urmatoarea perioada fiscala? E corect sa ramana la inregistrarea facturii in 4427, si nu la data returului de bani prin banca? Multumesc!
1. Nu. Nu este o cerință obligatorie a codului fiscal. Nici nu am spus asta. Am spus că, în măsura în care este posibil, e recomandat ca factura de stornare să facă referire la factura pe care o ajustează, la care se referă.
2. Nu. Dacă a fost făcută colectarea taxei, factura de ajustare va diminua direct TVA colectat.
Buna ziua,
O intrebare: consultanta fiscala in baza unui contract asigurati ?
Multumesc pentru raspuns.
SAGA Software nu oferă astfel de servicii. Eu sunt un simplu expert contabil, nu sunt consultant fiscal.
Sunt firma platitoare de TVA trimestrial, inregistrata in sistem de TVA la incasare. Am achizitii de la 2 furnizori care nu sunt in sistem, unuia ii platesc pe loc, altuia la scadenta.
Cand am achizitie de la furnizorul cu plata pe loc (cu chit.), bifez TVA la incasare -> adaugprodusele (marfuri)->validez->plata.
Cand am achizitie de la furnizorul cu plata la scadenta (cu chit. si OP), bifez TVA la incasare->adaug produsele (marfuri)->validez si atat…nu accesez butonul ,,Plata”. Cand platesc facturile, intru pe factura respectiva de la ,,Intrari” si accesez butonul ,,Plata”.
Toate aceste operatii se fac in decurs de 3 luni.
Am observat ca in JC si JV la baza neexigibila si TVA neexigibil am 0 atat la facturile platite pe loc cat si la facturile neplatite inca (dar sunt la scadenta).
Va rog sa aveti amabilitatea sa-mi spuneti daca tot ce am spus mai sus ca am facut este corect si daca faptul ca baza si tva neexigibil din JC si JV trebuie sa fie 0. Va fi 0 pana la raportarea trimestriala a TVA-ului, iar daca atunci vor fi facturi neplatite, TVA-ul lor vor aparea la neexigibil?
Multumesc anticipat!
1.Când introduceți factură la care faceți plata pe loc nu mai bifați TVA deductibil la plată. Debifați-l.
2.Efectuați o reactualizare a programului. Nu știu de o astfel de problemă.
Buna ziua,
Am o factura pe minus de la Romtelecom (in 2012 au facturat mai mult) pe care o voi compensa din facturile viitoare. Cum introduc factura? Daca pun bifa de tva la incasare, trebuie sa compensez cu o factura existenta, dar factura pe minus este mai mare decat factura curenta (probabil ca se vor emite mai multe facturi pana ajung sa platesc) si nu am cu ce sa compensez suma; daca nu pun bifa, atunci voi avea un 4426 pe minus care nu este integral exigibil. Cum e corect?
Multumesc,
Nu puneți bifa la TVA la încasare (de fapt la TVA deductibil la plată). Legat de exigibilitate ea apare la livrări nu la achiziții. La achiziții dreptul de deducere se exercită dacă se face dovada plății. Factura storno în sine e o plată specială.
va rog sa ma ajutati , sunt incepatoare in program , am platit un furnizor cu chit in ian 2013 , ptr facturi din dec 2012(am lucrat in alt program 2012), nu tb sa bifez in casuta alaturata facturi , dar nu ma lasa programul , deci cum operez pas cu pas o chit din dec2012 ????? multumesc
Preluați corect soldurile furnizorilor, urmând procedura din manualul de utilizare și veți putea introduce corect și plata respectivă.
In decembrie 2012 cand nu lucram pe acest program,am inregistrat o remiza pentru volum mare de marfa si astfel am ramas cu sold debitor la acel furnizor si in acelasi timp am platit si tva de plata majorat cu tva facturii cu remiza.Acum pe acest program raman in sold cu tva neexigibil la plata exact cu tva-ul facturii de remiza si nu stiu cum sa operez pe program o inregistare 4426=4428TP pentru ca nu imi permite programul.Daca nu fac aceasta inregistare in program pana la urma tva de plata este mai mare si ar insemna sa platesc de doua ori tva la remiza.Multumesc.
Introduceți factura de minus, în intrări, cu o dată anterioară preluării de date.
Orice factură din 2013 ce este stinsă de acea remiză nu se va introduce cu bifă pusă la TVA i.
am introdus cu minus in data de 29.12.2012 fara bifa tva in partea de sus a ecranului ,iar jos cant cu minus total cu minus ,tva cu minus iar la cont am trecut 371(nu stiu daca am facut bine) dar nu imi preia inregistrarea niciunde si imi spune ca validarea se va face fra articole contabile,dar eu tot nu scap de 4429TP
Este corect cum ați introdus. Nu are cum să se genereze la această factură notă în 29/12/2012 cu 4428.Mai mult, nu se permite bifarea opțiunii “TVA i” la această intrare.
Dacă la intrarea ulterioară din 2013 ați bifat opțiunea, devalidați-o și debifați acea opțiune.
scuze 4428TP
Buna ziua,
1. Am o factura de la un furnizor in care se face concomitent o stornare la un produs achizitionat in 2012 si o achizitie in 2013.Cum trebuie sa procedez cu bifa?
2. Daca pe o factura din 2013 se fac 2 stornari, una pentru 2012 si una pentru 2013,mai bifez?
3.Am facut o proba cu TVA la incasarea facturii , iar la sfarsitul celor 90 zile, tva neexigibil nu se transfera la tva de plata (sau poate nu fac eu corect, va rog sa ma ajutati si cu aceasta problema).
Va multumesc anticipat!
Cred că nu ați înțeles. Stornarea este o metodă de a stinge un eventual debit și așa trebuie să priviți postarea mea, nu legat individual de produse. Nu are relevanță, din punct de vedere al TVA, că faceți retur la un produs aprovizionat în 2012 sau la unul aprovizionat în 2013. Contează, în cazul în care totalul facturii este negativ (adică stornează sau ajustează o factură emisă inițial), cum se tratează suma negativă. Ca o plată a unei facturi aflate în debit și emisă anterior, sau ca o plată anticipată în contul unei facturi ce urmează să fie emise dacă nu mai sunt facturi aflate în debit la data emiterii ei.
De aceea:
1. Dacă totalul facturii este pozitiv, atunci o veți introduce punând bifa la TVA i dacă nu e achitată în numerar pe loc. Dacă totalul facturii este negativ, va trebui să o tratați în funcție de ce debit scade: dacă scade un debit din 2012, atunci o operați fără a pune bifa, iar dacă scade un debit din 2013 atunci puneți bifa dacă și la factura a cărui debit îl scade ați bifat acea opțiune.
2. V-am răspuns deja.
3. Ba da, se transferă. Notele de mutare din TVA neexigibil ce urmează să fie colectat în TVA colectat se fac la închiderea lunii de către program, la apăsarea butonului de validare a închiderii conturilor de TVA.
Vand un produs cu bon fiscal. Clientul il returneaza. II fac factura de stornare clientului. In acest caz, pun bifa sau nu la factura de stornare?
multumesc,
Nu. De altfel, nici la vânzarea inițială, cu bon fiscal, nu trebuie să aveți bifată opțiunea respectivă.
Aveti dreptate. Multumesc foarte mult.
Buna ziua,
Am urmatoarea situatie: o societate ce aplica TVA la incasare, cu TVA lunar are o factura emisa in ianuarie 2013 cu mod de plata ramburs, marfa fiind trimisa prin posta, inregistrata cu bifa pentru TVA la incasare, incasata in ianuarie. In februarie clientul imi trimite coletul inapoi cu marfa aferenta. Emit factura de stornare, dupa indicatiile de mai sus fara bifa, insa cum pot sa o cuplez de factura la care face referinta intrucat aceasta apare deja achitata si nu o mai vad in lista de facturi pozitive?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Bănuiesc că se restituie și banii, caz în care nu mai apare necesitatea asocierii facturii cu una inițială. Dacă da, atunci apăsați “Încasare” în ecranul ieșiri fiind poziționată pe factura de storno și la data restituirii banilor, operați o încasare cu minus
Buna ziua,
am urmatoarea problema: Furnizorul in luna noiembrie 2012 ne-a facturat avans marfa, pe are am si achitat-o.In luna februarie 2013 ne factureaza marfa, factura pe care scrie ca a fost achitata partial cu factura de avans din noiembrie, apoi separat ne factureaza si storno avans fact.din noiembrie.
Cum bifez corect in program facturile din 2013? cum leg factura de storno cu fact de marfa, ca sa apara ca si platita partial,asftel sa pot si deduce partial Tva -ul din fact.respectiva.
Va multumesc.
Puneți bifă, ambelor facturi, la TVA deductibil la plată și asociați factura de storno celei în negru.
Multumesc, am facut cum ati spus si am reusit sa leg factura de stornare de cea initiala, insa acum cea initiala are sold negativ, ea fiind incasat anterior stornarii iar in banca am op-ul prin care s-au returnat banii clientului. Cum le leg si pe acestea doua?
Nu ați făcut cum am spus eu. Eu am spus așa:
– aveți factura inițială, operată cu bifă și încasată – o lăsați așa cum e nu-i mai faceți nimic.
– introduceți factura de stornare fără să puneți bifă și o validați. Nu o asociați niciunei facturi pentru că nu mai aveți la ce să o asociați, în acest caz particular nu există debit ce să fie stins de către această factură.
– fiind poziționată, în ecranul ieșiri, pe factura de storno, apăsați butonul “Încasare” și în ecranul ce vă apare, la dată completați data restituirii banilor către client, la cont schimbați din contul propus – 5311 în contul prin care contabillizați restituirea banilor pentru a opera o încasare cu sumă negativă la acea factură. În ecranul de bancă restituirea banilor va apărea ca o încasare negativă nu ca o plată pozitivă.
Am si eu o simpla intrbare: Daca am facturi nepersonalizate unde trec plata TVA la incasare? nu e clar…
Multumesc !
BUNA ZIUA.
Am operat in luna februarie facturi de storno de furnizor(discount) pe care le-am stins din facturile de intrari din ianuarie,dar pe urma le-am sters si le-am reintrodus corect stingandu-le din fact.de intrari din dec.2012,si fara bifa la intrari. Problema este ca in Jurnalul de cumparari din febr.imi preia fact.din ian.de la furnizor, din care am stins initial cele de storno , si face NC 4428.TP=4426, iar rulajul contului 4426 din Balanta nu este egal cu cel din Jurn.de cumparari,exact cu diferenta de NC generata.
Este normal să se preia în jurnalul din februarie facturile neachitate din ianuarie. La fel, în martie se vor prelua orice facturi rămase neachitate din ianuarie și februarie și tot așa.
Dacă vă face 4428.TP=4426 o face la închidere ca regularizare. Asta se întâmplă pentru că, probabil, ați modificat asocierea storno cu factura stinsă, în mod incorect și a rămas 4426=4428.TP înergistrat.
Buna ziua, ma confrunt cu urmatoarea problema: Primesc facturi cu minus pentru retur de marfa, va dau un exemplu, 29,59 lei in data de 28.02.2013, in data de 02.03.2013 primesc o factura cu o valoare de 534,12 lei, pe care o achit ulterior dar doar 504,53 lei restul de 29,59 lei se considera achitat deoarece am primit factura de retur. Aplic TVA la incasare (platitor trimestrial) si am pus bifa atat la factura de storno cat si la factura ulterioara. Nu ma lasa sa validez factura de storno pana nu asociez factura negativa cu una pozitiva. Problema este ca suma de 29.59 lei din factura din 02.03.2013 nu o vede la si aceasta suma ramane nedeductibila. Am incercat si sa nu pun bifa la factura de storno, o valideaza, dar tot nu o pot asocia cu factura pozitiva din 02.03.2013 iar TVA-ul aferent sumei de 29,59 lei nu il pot deduce. Ce e de facut in acest sens.
Aveți dreptate. Nu vede acea factură de storno. În astfel de situații asocierea facturii de storno nu se poate face cu cea de plus emisă ulterior, dar există o soluție de compromis.
1.Introduceți o plată la factura de storno astfel: vă poziționați pe factura respectivă în ecranul “Intrări” (factura din 28/02/2013 în valoare de 29,59 lei) și apăsați butonul “Plată”, la dată puneți data facturii emisă ulterior (cea din 02/03/2012) și pe care, în fapt o stinge, la cont puneți un cont intermediar 999 spre exemplu. Se va genera articol contabil cu data de 02/03/2013 astfel: 401.analitic=999…..-29,59 lei.
2.Vă poziționați pe intrarea din 02/09/2013, cea în valoare de 534,12 lei și apăsați butonul plată. La dată puneți data de 02/03/2013, la sumă suma de 29,59 lei, la nr.document scrieți Fact…..(numărul facturii de storno), la cont puneți 999 și dați accept. Se va genera o înregistrare de tip 401.analitic=999……+29,59 lei și concomitent 4426=4428.TP….cu 29,59×24/124.
Probabil pe viitor se va introduce suport pentru compensarea facturilor de storno ce nu au bifa pusă cu cele de plus emise ulterior facturii de storno ce au bifa pusă.
multumesc
buna ziua,cand introduc o factura la care plata se face pe loc (factura paine)nu se bifeaza tva?,dar la facturile care le platesc la 7 zile ,deci tot in luna respectiva cum procedez?,va multumesc anticipat.
NU se bifează coloana TVA i în cazul în care plata e efectuată integral, în numerar, până la data emiterii facturii.
Pentru orice factură la care plata intervine ulterior emiterii ei, fie parțial, fie integral, în numerar sau prin orice altă metodă de plată, se bifează acea coloană.
Scuze pt deranj dar ceva e putred la mijloc cu TVA-ul asta la incasare. Caz concret:
24.01 factura discount -17.58,
28.01 factura marfa 70.69,
31.01 factura discount -33.43,
plata 16.02 exact pe diferenta 19.68.
Mie una nu mi se pare normal ca in luna ian sa nu pot sa ma scad cu tva-ul aferent facturii de marfa de 70.69 si sa ma si incarc cu cel aferent celor de discount (pe care conform spuselor dvs. nu le bifez ). Mentionez ca furnizorul nu specifica decat in 16.02 pe chitanta ce facturi stinge prin diferenta incasata. Cum trebuie sa procedez eu in IAN? Eu as scadea facturile cu minus din cea pe plus dar daca ipotetic vorbind in feb as avea prima plata pe valoarea integrala a facturii de marfa si s-ar tine cont de discount la alta factura? Va rog daca poate cineva sa-mi explice v-as fi recunoscatoare.
Eu zic să mai citiți odată ceea ce am scris. Nu am spus că, indiferent de situaţie nu se bifează acea opțiune.
Pai nu am cum sa le validez daca sunt bifate si nu sunt reglate. Nu ma lasa programul. Si daca eu in 24.01 sau in 31.01 cand am facturi pe minus nu stiu cu ce sa le reglez, cum procedez? Poate e ceva ce mie imi scapa. imi puteti explica va rog cum le-ati inregistra dvs. astfel incat sa se preia sume corecte in decont? Va multumesc
Ba le puteți valida. Vă repet: citiți cu atenție tot ceea ce s-a scris anterior, inclusiv comentariile și răspunsurile mele. Am și dat un exemplu puțin mai sus legat de situația în care dacă soldul meu față de un furnizor este este zero și primesc o factură de stornare apoi, în luna următoare, una de plus, cum să procedez.
@Andreea
In cazul facturilor de discount, reducere comerciala, storno, acestea fiind operatiuni de ajustare a taxei pe valoarea adaugata, ca atare sunt aferente unor tranzactii din perioada anterioarea. TVA la incasare trebuie aplicat in consecinta. Acest aspect trebuie tratat conform pct. 3 din Ghidul privind aplicarea TVA la incasare. La momentul primirii unei facturi de discount, reducere comerciala, storno, trebuie compensata o factura de livrare/prestare de servicii existente in sold. Daca nu avem o factura cu “plus” anterioara facturii cu “minus”, atunci trebuie compensarea se va face la data primei facturi cu “plus” primita. Facturile cu “plus” si “minus”, nu se sting prin compensarea lor, la data emiterii unei chitante. Ghidul, il gasiti la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/TVA_incasare/Ghid_TVA_laincasare2012.pdf
buna ziua,ma confrunt cu urmatoarea problema,am avut o factura in luna martie in data de 22.03.2013,am achitat-o pe loc,dar acum in luna aprile imi apare prima in jurnalul de cumparari ,unde am gresit?va multumesc
buna ziua,am rezolvat cu o actualizare si nu imi mai apare in luna aprilie.
Buna ziua, Va rog sa-mi dati un sfat ca nu am gasit pe forum si nu stiu cum sa fac. Am primit o factura aferenta lunii februarie dupa depunerea decontului de TVA, societatea aplicand TVA la incasare. Cand si cum ar trebui sa inregistrez aceasta factura pentru a fi prinsa la regularizari in decontul lunii martie?
Multumesc mult.
O înregistrați în martie. La dată completațu cu 01.03.2013, la scadență cu data scadenței și completați câmpul “Data document” cu data reală a facturii, data din februarie. Câmpul data document apare dacă apăsați butonul ce are ca pictogramă >> și este situat sus, în partea dreaptă a ecranului intrări.
Buna ziua, societatea noastra aplica tva la incasare. Emite facturi de vanzare, apoi la sf lunii emite o factura de discount pentru luna respectiva. Facturile se emit cu bifa tva la incasare, la fel si stornarile, care se cupleaza apoi cu o parte din facturile din luna respectiva. Problema mea este ca decontul de tva nu este la fel cu sumele din balanta. Adica, in decont iese tva de recuperat. Stornarile le pune in jurnal pe tva incasat in rosu, dar in balanta imi iese tva de plata. Am observat in fisa ct 4427 face o nota de reglare cu 4428.TI, tot in rosu. Practic imi pune la plata valoarea tva din stornari. Cum fac eu decontul? Care varianta este cea corecta? Multumesc.
Factura de reducere se operează fără bifă dacă facturile la care se referă sunt deja încasate. Dacă ele nu sunt încasate, atunci e corect să se opereze cu bifa pusă. Dacă facturile pentru care se emite factura de reducere sunt facturi neîncasate, atunci, da, e normal să reducă TVA neexigibil și nu TVA colectat.
Dacă vă apare notă de regularizare înseamnă că nu ați operat corect. E greu de dat un răspuns fără a vedea informațiile din baza de date.
Să vă dau un exemplu. Emiteți o factură în data de 28/02/2013 în sumă de 2000 lei TVA, 480 lei către cun client și în data de 01/03/2013, către același client, o factură de reducere pentru 500 lei, TVA 120 lei.
Ambele se emit cu bifă pusă la TVA la încasare. Factura din 1/03/2013 va diminua valoarea de încasat a facturii emisă în 28/02/2013. Din acea factură se va încasa 1240 lei în data de 31/03/2013. Iată cum sunt notele generate:
La 28/02/2013
4111=707…………………+2000
4111=4428.TI……………+480
La 01/03/2013
4111=707………………-500
4111=4428.TI…………-120
La 31/03/2013
5311=4111……………..1240
4428.TI=4427…………..240
buna,
referitor la facturile de stornare, am o facture cu,, -” in luna martie,este specificat faptul ca stornarea se refera la o facture din decembrie 2012. Factura am operat-o fara bifa, deoarece nu am facturi din 2012, firma am preluat-o din ianuarie 2013. In decont scade tva-ul aferent facturii cu -, in jurnalul de cumparari apare la cod 6-7, iar in balanta nu scade tva-ul aferent facturii.Ce pot sa fac in aceasta situatie , in balanta sa am aceeasi suma ca in decont. Va multumesc!
Nu ați preluat datele corect. Consultaţi manualul de utilizare în legătură cu modul de preluare a datelor.
Buna ziua,
In anul 2013 am livrat marfa cu TVA la incasare catre un hypermarket.O parte din facturile emise in lunile ianuarie le-am incasat in martie.
La 31.03.2013 hypermarketul emite in numele meu autofactura cu comisioane eferente lunilor ianuarie- martie 2013 cu suma de rosu cu termen de decontare 25.05.2013 cand o sa le compenseze cu platile pe care le fac catre mine.
Am putut inregistra facturile fara bifa la TVA la incasare, nefiind retururi de marfa. In decontul de TVA, 4427 este diminuat direct cu suma TVA aferenta facturii respective. Este corect?
Multumesc.
Faptul ca el emite o autofactură nu vă scuteşte de emiterea facturii de comision și de efectuarea compensării facturilor emise cu cele primite. Autofactura se emite de beneficiar atunci când furnizorul său nu-i emite factura în termenul legal.
Buna ziua, revin cu probelma mea. De data asta cu date mult mai exacte. Societatea aplica tva la incasare. In 05/03/2013 emite o factura de vanzare, cu bifa pusa, in valoare de 8.062 lei. Nota contabila atasata in program este:
4111=707…….+6502
4111=4428.TI…+1560
La 18/03/2013 incasaeaza partial prin banca val de 4355. Nota este
5121=4111 ……+4355
4427=4428.TI…..+843
In 31/03/2013 storneaza dif din factura.
4111=707……..-2989
4111=4428.TI…..-717
Pana aici totul e corect. In JV duce factura din 05/03 cu val totala, ea fiind practic incasata total. Apoi in 31/03 mai duce factura de storno. Evident tva de plata ar iese 843, partea care a fost fizic incasata.
Insa la inchiderea de tva de la sf lunii, face aceea nota de regularizare
4428.TI=4427 …….-717
Aceasta nota imi pune la plata si tva-ul din factura de storno. Intrebarea este: tin cont de aceasta nota? Pentru ca mie nu mi se pare corecta d.p.d.v contabil. Adica sa platesc un tva de pe o fact. de storno. Am verificat tot ce s-a introdus, pur si simplu nu stiu unde gresesc. Multumesc.
Nu ar avea de ce să vă genereze acea notă contabilă. Probabil nu ați asociat factura de stornare cu cea inițială, altfel nu ar trebui să vă genereze acea notă. Însă dacă ați asociat factura de stornare şi totuşi continuă să vă genereze acel articol, trimiteți o salvare a bazei de date pe mail la SAGA pentru verificare.
buna ziua,la inregistrare amortizare imobilizari,suma amortizare inregistrata se trece la cheltuieli pentru declaratia 200?,deoarece programul nu mi-a luat-o in calcul,sau trec suma de amortizare la inchidere de an 2012 am acolo o rubrica de amortizare unde pot introduce suma,este corect?va multumesc.
In Saga PS daca ai introdus la “imobilizari” bunurile care se amortizeaza si la inchidere an validezi “inregistrare amortizare imobilizari” atunci se vor prelua la “cheltuieli deductibile”.
Buna ziua, am o nelamurire. Am livrat marfa cu factura tva incasare,ulterior clientul imi face retur si nu specifica din ce facturi, ci este o factura de retur pertotal.Cand fac factura de retur, programul nu ma lasa sa validez decat daca reglez stornarea, ori eu nu stiu din ce facturi trebe sa scad. Pe urma acesta imi face plata si imi specifica pe avizul de plata si factrurile de retur.
Eu la facturile de retur nu am pus bifa tva la incasare, ci le-am lasat pe 4427,cand le incasez atunci se regleaza. Nu stiu daca am facut bine
E o eroare aici sau nu înţelegeu ceva: cum să facă clientul factură de retur, negativă sau de stornare? Aşa ceva e improbabil.
De exemplu, de la metro am facturi doar de retur, asta ar insemna sa nu colectez tva decat atunci cand am o factura cu plus.Ori eu am incetat sa mai livrez marfa catre acestia, dar marfa retur mai am de primit.Deci pun bifa pe tva incasare sau nu.
Buna ziua! in februarie am o factura de transport pt o marfa din Germania.
factura am introdus-o la intrari valuta – factura asociata(transport)
deoarece marfa a venit deteriorata din cauza transportului in luna mai am primit o factura de stornare partiala a facturii din februarie(factura neachitata inca)
cum asociez cele 2 fct – am bifa de TVA I la factura din februarie
Daca inregistrez fct de stornare la intrari valuta nota contabila este
4428TP = 401..= -521 lei ceea ce este corect deoarece valoarea lui 4428TP se diminueaza cu 521 lei dar
la inchiderea de luna programul face urmatoarea nota contabila 4428.TP =4426 = 521 lei MULTUMESC
Aţi procedat corect. Totuşi, pentru o verificare detaliată şi un răspuns corect, trimiteţi o salvare pe mail la firmă.
Buna ziua. Am o nelamurire daca ma puteti ajuta. Am urmatoare situatie: pe data de 03.05 am emis o factura de 999 lei pe care am incasat-o prin banca in data de 13.05.In data de 21.05 am stornat intraga factura ( am intrat pe factura initiala din 03.05 si am dat storno. problema este ca eu nu pot regla stornarea si implicit nu pot valida factura deoarece nu mi-o arata in ecranul de reglare stornare, aceasta fiind incasat in 13.05 asa cum am mentionat mai sus. Banii nu trebuie sa-i stornez deoarece este un client cu care lucrez pe termen mai lung.
Factura respectivă se va introduce fără a avea bifă pusă la TVAi. Explicații detaliate găsiți în postare și în comentariile anterioare.
Buna ziua,
Am preluat soldurile lunii aprilie in Saga din alt program, insa nu stiu ce ar trebui sa fac pt a-mi trece in jurnalele de vanzari/cumparari tva ul neexigibil anterior deoarece cand dau inchidere TVA imi face contarea 4426=4428 si 4428=4427 cu tva ul din lunile anterioare care ramane neexigibil.Programul nu il recunoaste deoarece nu este introdus in jurnale
Trebuie să preluați și soldul TVA neexigibil aferent facturilor neachitate ce intră în sistemul de TVA la încasare – în 4428.TP precum și cel aferent facturilor neîncasate în 4428.TI
De asemenea preluați soldurile așa cum e indicat în manualul de utilizare, iar la facturile preluate bifați opțiunea TVA i dacă e cazul.
Vreau sa stiu daca e corect cum procedez: Primesc o factura de storno (de ex: -50,00 lei)dar nu am nicio alta factura anterioara neachitata, o inregistrez fara bifa la TVAI; primesc apoi alta factura cu + (110,00lei) o inregistrez cu bifa pusa. Fara a mai face smecheria cu un cont imaginar, nu pot sa sting factura cu minus in momentul in care achit cei 60 de lei ramasi (indiferent daca e peste o luna, doua sau trei)? Adica fac pur si simplu o “plata” la factura cu minus si apoi cea cu plus.
Exact.
Buna ziua,
Am emis o factura de servicii unui client in luna februarie.Aceasata factura nu a mai fost incasata iar in luna iunie s-a stornat.Am incercat sa validez factura de storno dar trebuie legata de factura emisa anterior,iar aceasata a fost int-un alt trimestru.Cum procedez?
Dacă factura iniţială a fost încasată sau nu este încasată, dar au trecut mai mult de 90 de zile de la data emiterii ei si deja s-a colectat TVA la aceasta, atunci factura de stornare se va introduce fără a avea bifată opțiunea TVAi.
Buna,
Am si eu o intrebare daca imi poate raspunde cineva v-as fi recunoscatoare.Am sters o factura din Saga dupa care mai erau emise alte facturi,ulterior descoperind ca acel nr al facturii sterse a disparut definitiv din program.Stiu ca am gresit cu ceea ce am facut,dar as vrea acum sa stiu cum as putea repara asta…Va multumesc.
O reintroduceți. Dacă e anulată, atunci nu e o problemă. O lăsați la dosar, așa cum e, doar că faceți mențiunea “Anulat” pe ambele exemplare a facturii.
Buna ziua,
Am si eu o problema la factura storno furnizor.Furnizorul a fost achitat integral, dupa care s-a facut retur de marfa si s-a inregistrat factura cu minus in luna iunie, astfel incat soldul furnizorului a devenit negativ.Furnizorul este platitor de tva la incasare.Problema este ca luna iunie am inregistrat in alt program de contabilitate, trecerea la Saga am facut-o cu 01.07.2013. Am diferente la 4428 din 30.06.2013 si 4428 de la 01.07.2013. Pt ca in Saga nu poti sa validezi un furnizor cu tva la incasare cu sold negativ. Cum pot rezolva? Multumesc.
Introduceți intrarea fără a pune bifă la TVAi. Și o dați în plată dacă vă restituie banii sau dacă achitați cu atât mai puțin dintr-o factură viitoare. În unul din comentariile anterioare am explicat cum se face asta.
multumesc
Buna ziua,
Eu am o optica medicala;lucrez cu avansuri,nici pana acum nu am gasit solutia de a storna avansul pe bonul fiscal.Am incercat trei programe care sa trimita la casa de marcat comanda “storno avans”.Cineva mi-a spus ca nicio casa de marcat nu poate sa faca asta,ci numai o imprimanta fiscala.Asa este ? As vrea sa ma lamureasca cineva inainte de a schimba casa cu o imprimanta fiscala,mai ales ca nu e deloc ieftina.
Multumesc anticipat
Nici un aparat de marcat fiscal nu permite tipărirea unui bon cu valoare totală negativă. Stornarea unei linii anterioare se poate face de către orice aparat de marcat fiscal, de asemenea aplicarea unui discount, reduceri, la pozițiile anterioare se poate face, în regim de printer fiscal, doar de unele aparate de marcat fiscale (case de marcat) și de către toate imprimantele fiscale.
Mă tem că nici imprimantele fiscale nu pot face ceea ce doriți.
Eu am o opinie contrară unora din finanțe. Avansul nu reprezintă comerț cu amănuntul sau prestare de servicii către populație de aceea încasarea lui nu prea are ce căuta prin casa de marcat. Ca o consecință – nici stornarea lui.
Am un caz si nu stiu cum sa-l gestionez:
am gresit clientul intr-o luna anterioara, am transmis decl 394 acum in luna sept sesizez gresala , am incercat prin stornarea facturi dar nu-mi da voie sa validez ma trimite la butonul – reglare- va rog frumos ajutati-ma sa corectez sa se regaseasca si in decl 394, nu afecteaza tva numai decl 394. Am incercat stornarea nebifand – tva la incasare- dar modificarea nu apare in decl 394
Înseamnă că e și încasat pe clientul eronat.
Dacă e așa, puteți proceda astfel:
– stornați factura emisă pe clientul eronat. Completați la dată – dată de septembrie și la data document – data corectă a facturii . Spre exemplu dacă ați greșit în 15/05/2013, completați la dată document cu 15/05.
– coloana dată document este vizibilă dacă se apăsă butonul “>>” situat în ecranul intrări
– opțiunea TVAi nu trebuie să fie bifată.
– validați și apăsați încasare și introduceți numărul de document (cel de încasare – inițial) se va genera 5311=4111 în roșu (adică echivalentul unei stornări a încasării
– introduceți factura pe clientul corect, procedând la fel în privința datei: la dată puneți o dată din septembrie și la dată document completați cu data la care s-a emis efectiv factura (pe exemplul anterior data de 15/05/2013)
– opțiunea TVAi să nu fie bifată
– validați și operați o încasare cu număr de document de încasare.
Acum în mod real situația se va regla. D394 se va putea regenera pentru luna dorită, tot ceea ce va trebui să faceți fiind să alegeți luna (spre exemplu mai 2013 în exemplul meu) și să apăsați actualizare date pentru a se actualiza informațiile, apoi efectuați verificarea terților și re-generați declarația.
Va rog sa ma ajutati si pe mine.
La momentul emiterii unei facturi de storno ( fara bifa)in mai 2013, trebuia sa se compenseze la data primei facturi cu ”plus” primita, cu bifa, care a fost emisa tot in luna mai. Acest lucru nu s-a facut. Ca atare, dupa 3 luni, in luna august, la inchidere de luna, Saga a calculat automat tva aferent acestor facturi (tva colectat mai mare 90 zile). In concluzie Tva s-a virat la stat de 2 ori, in mai, la data emiterii facturilor si-n august, calculat automat de Saga.
Intrebare:
Se poate face ceva acum ( la luna decembrie) astfel incat sa scad acea suma ( 116 lei) fara a mai depune rectificative? Sau las asa, platit de 2 ori?
Multumesc.
Cum de două ori? Dacă ambele sunt facturi de ieșire și ambele sunt cu bifa pusă, atunci nu au cum să colecteze TVA decât o singură dată: fie la încasare fie la trecerea celor 90 de zile.
sa exemplific scriind doar inregistrarile de la conturile de tva:
1. 16.05.2013, prima factura de iesire cu bifa: 4111.x = 4428 TI (177.87) incasata pe 21.05.2013
2. 17.05.2013, a doua factura de iesire cu bifa , 4111.x = 4428 TI (87.10 ), neincasat
3. 17.05.2013, a treia factura de iesire storno, fara bifa, 4111.x = 4428 TI (- 116.13)
4. 23.05.2013, a patra facura de iesire, cu bifa , 4111.x = 4418 TI (29.03), neincasat
Tva colectat si virat in luna mai : 177.87.
Dupa 3 luni, la inchidere de luna Saga calculeaza: Tva colectat mai mare de 90 zile:
4428 TI = 4427 (87.10) si 4428 TI = 4427 (29.03)
Deci, virat dupa 3 luni: 87.10 + 29.03 = 116.13 lei
Ce s-a gresit si cum pot rezolva? Multumesc.
La poziția 3 nu cred că e așa. E imposibil ca o ieșire fără bifă să genereze notă 4111=4428.TI. Este imposibil. Va genera întotdeauna 4111=4427.
Așa că până una alta, nu e colectat decât cu întârziere dar în niciun caz mai mult.
Da, aveti dreptate. Va relatez o alta situatie de compensare a facturilor de storno ce nu au bifa pusă cu cele de plus emise ulterior facturii de storno ce au bifa pusă care trebuia facut-o in octombrie si nu s-a facut. In cazul meu facturile erau emise in aceiasi luna, atat factura de storno si cea emisa ulterior ” pozitiva”. Am folosit situatia de compromis pe care a-ti redat-o intr-un comentariu mai sus (in ex. facturile erau in luni diferite). In cazul meu am facut in luna decembrie, cu data din octombrie. A fost OK, dar ramane la octombrie contul 4427 cu sold.
Ex.
sa exemplific scriind doar inregistrarile de la conturile de tva:
1. 16.10.2013, prima factura de iesire cu bifa: 4111.x = 4428 TI (79.16) incasat
2. 23.10.2013, a doua factura de iesire storno, fara bifa, 4111.x = 4427 (- 29.03)
3. 23.10.2013, a treia factura de iesire cu bifa: 4111.x = 4428 TI (48.20)
Am facut situatia de compromis:
1.introduc o incasare la factura de storno, nota generata : 999 =4111.x (-150), data 23.10.2013
2.ma pozitionez pe factura de iesire emisa ulterior, data 23.10.2013, o incasez si se genereaza urmatorul articol: 999 = 4111.x (150) si 4428 TI=4427 (29.03)
Problema este ca am ramas cu sold la octombrie la contul 4427.
1. Ar fi trebuit sa fac artificiul cu data in decembrie?
Rămâne sold pentru că ați făcut acele operații după închiderea TVA. Trebuia să faceți acele operații prin 999 în octombrie înainte de a închide TVA. Sau puteați proceda astfel: să validați prima dată factura 3 apoi, la factura 2 să puneți bifă și să o validați asociind-o cu factura 3, ele fiind în aceiași zi.
Situația aceasta am mai explicat-o în unul din comentariile anterioare.
Multumesc pentru raspuns. Acestea trebuia facute in octombrie. Nu s-au facute. Acum, in decembrie, se mai poate face ceva?
Dacă nu ați operat acele încasări în octombrie, operați-le acum în decembrie.
1. Multumesc pentru amabilitate. Am operat incasarile in decembrie. In decontul 300/decembrie ar trebui sa modific/ sa regulariz ceva, poate la rd. 16?
2. Va intreb, pentru ca atunci cand generez D300/decembrie imi spune ca ”Suma existenta in decondul precedent ( 3233 lei) nu este egala cu soldul contului 4423 si sa verific rd.41 din decontul precedent” Care sold al lui 4423? Sold 4423 initial decembrie este 3232.40 si s-a achitat cat scrie in Decont, cu cativa banuti mai mult. Despre asta e vorba?
1. Normal da, dar lăsați așa cum vă generează programul. Nu cred că e o sumă chiar atât de mare.
2. Faceți actualizarea programului. La versiunea 428 sau 429 exista o mică problemă acolo din câte știu eu. Dacă aveți 430, nu ar trebui să vă apară probleme. Normal ar fi ca, lunar sau trimestiral, în funcție de perioada fiscală, după închiderea conturilor de TVA să operați, manual, prin articole contabile un articol contabil de tip 4423 sau 4424=473 ori 473=4423 sau 4424, după caz, cu tip articol = “Închidere” și suma necesară rotunjirii soldului contabil al conturilor 4423 sau 4424 la nivelul sumei din decont. Dacă spre exemplu la noiembrie 2013, o firmă cu perioadă fiscală – luna, are sold, după închiderea conturilor de TVA, la contul 4423 – în contabilitate 100,15 și în decont are de plată 100 lei, atunci va opera prin articole contabile un articol de tip “Închidere” cu data de 30/11/2013 pentru suma de 0,15 lei astfel: 4423=473….0,15 lei. După salvarea lui dacă se va confrunta soldul contabil al contului 4423 cu suma de plată din decont, cele două ar trebui să fie egale. La finele anului soldul contului 473 provenit din astfel de regularizări se va trece pe 6588 sau 7588, după caz, soldându-se.
Am actualizat si n-au mai fost probleme. In rest, am respectat intocmai indicatiile.
Mi se pare atat de putin sa spun… MULTUMESC!
inca o o intrebare…
1. Am un sold la contul 441 debitor de 19 lei pe care-l car de prin 2010(de pe vremea forfetarului, cand s-a platit valoarea forfetarul, fara sa se scada 19 lei care erau de recuperat). Se poate face la decembrie 2013, reglarea contului 441 cum se face la contul de TVA 4423 pentru a nu mai ramane cu el?
Adica 473.x = 441 (19), prin Articole contabile, tip Inchidere
apoi 6558= 473.x (19) fara sa modifice ceva?
2.Daca se poate face ajustarea, mai trebuie modificat ceva pe vreo declaratie, bilant…?
1. Nu vă recomand să folosiți contul sintetic de grad 1 – 441. Vă recomand să folosiți sinteticele de grad 2 întotdeauna acolo unde conturile sunt dezvoltate astfel. Spre exemplu 4411 sau 4418. De ce? Pentru că sunt cazuri în care sinteticele de grad 2 pot fi prezentate diferit în bilanț – un exemplu elocvent fiind 4091 sau 4092. Contul 4091 se recunoaște la stocuri, dar 4092 se recunoaște la creanțe. A folosi doar 409 ar fi dificil de văzut unde anume se preia soldul său fără a avea o evidență distinctă.
Nu vă recomand nici să stingeți așa soldul. Corect ar fi să solicitați de la ANAF o fișă de rol și dacă toate declarațiile sunt depuse, atunci în mod normal suma respectivă ar trebui să figureze și în fișa de rol ca achitată în plus. Dacă e așa atunci puteți solicita compensarea ei. Dacă nu e așa și la ANAF este zero trebuie să vedeți de ce există diferențe între evidența contabilă și datele de la ANAF: pot exista declarații depuse inițial pe o sumă și ulterior corectată suma fără a se face rectificativă, pot exista declarații nedepuse, pot exista decizii accesorii neînregistrate la firmă dar achitate, pot exista plăți efectuate numerar la ANAF dar necontabilizate în firmă
2. Dacă prin ajustare vă referiți la întrebarea de la punctul 1, atunci răspunsul e nu dacă ajustarea nu implică vreun cont de venituri sau cheltuieli. Dacă implică așa ceva depinde de tipul impozitului plătit de firmă :D
Am solicitat fisa de la ANAF si este 0. ”Probabil exista declarație depuse inițial pe o sumă și ulterior corectată suma fără a se face rectificativă” cum bine ati spus. Adica 19 lei acestia nu s-au mai declarat/regasit in nici o declaratie ulterioara ca ar fi de recuperat.Si in acest caz, ma gandeam sa sting contul.
Si daca totusi fac aceste reglari la impozitul pe profit in decembrie 2013, adica 473.x = 4411 (19), prin Articole contabile, tip Diverse apoi 6558= 473.x (19) imi denatureaza bilantul sau D101? Pentru ca, de exemplu, rulaj debitor cont 691 nu o sa mai fie egal cu rulaj creditor cont 4411. Vreau sa scap de acest sold.
Am inteles ca e nu corect sa se stinga asa soldul, dar denatureaza bilantul sau D101?
Imi cer iertare daca insist, dar raspunsul Dvs.este vital pentru mine.
Nu vă denaturează. Folosiți 6581 – ca și cum ați înregistra o penalitate la acest impozit. Dar, vă repet: nu prea e în regulă.
Sunt convinsa ca UNDEVA toate raspunsurile Dvs. se contabilizeaza. Iar soldul e pe plus infinit!
Multumesc din suflet.
Ei, nici chiar așa.
N-aveți pentru ce să-mi mulțumiți.
din 01.01.2014 vrea sa trec la saga c ,am citit manualul de utilizare dar tot nu am intales unde trec intrarile notele de receptie,iesirile chitantele
Toate achizițiile se operează prin intrări. Indiferent că sunt achiziții de bunuri sau servicii. Indiferent că sunt cu factură sau cu bon fiscal. Excepție fac AIC sau importurile ce se operează prin ecranul de intrări valută.
Toate ieșirile se operează prin ecranul ieșiri, indiferent că sunt cu factură sau bon fiscal. Excepție LIC sau exporturi ce se operează prin ecranul de ieșiri valută.
Toate încasările/plățile se operează prin ecranele de casă, bancă sau deconturi.
Puținele articole contabile ce nu sunt generate de către program, se vor opera prin ecranul articole contabile. Operarea prin ecranele de intrări/ieșiri și validarea intrărilor/ieșirilor va duce la generarea de note contabile. Validarea statului de salarii generează notă contabilă. Completarea tabelei de imobilizări va permite generarea articolelor contabile legate de amortizare.
La închiderea lunii se generează anumite articole specifice închiderii lunii.
buna ziua, va rog sa ma ajutati daca se poate sa-mi ziceti ce nota pot face daca un furnizor mi-a emis o facture in valoare de ex.2450 lei si dupa o discutie cu dansii mau anuntat ca am sa le achit doar 2050 lei .fara sa-mi emita facture pe munus.intrebarea e cum fac nota contabila pe diferenta fara a avea facture.pentru a putea sa inched contul 401.
Nu aveți ce notă să întocmiţi in acest caz. Aveți nevoie, fie de o factură de reducere, fie de un alt document emis de furnizor prin cate acesta arată că renunță la datorie. Clarificaţi situația aceasta împreună cu furnizorul.
multumesc
Buna ziua, am preluat o firma cu tva la incasare, iar soldurile clienti si furnizori sunt eronate, unele sunt solduri negative. Am preluat aceste solduri pe intrari si iesiri cu o data anterioara si pe contul 999. Intrarile si iesirile cu solduri negative nu le pot valida si in plus in momentul inchiderii lunii prelucrate imi da mesaj ca 4428TP preluat nu este egal cu tva aferent facturi preluate. Cum pot sa rezolv aceasta problema?
Buna ziua,
Sunt incepatoare si as dori sa stiu cand inregistrez o factura de la un furnizor care nu e platitor de TVA la incasare de ce programul saga imi bifeaza automat casuta platitor de tva la incasare?Trebuie sa debifez eu casuta de fiecare data?
Dumneavoastră aplicați TVA la încasare? Dacă da, atunci programul procedează corect.
Buna ziua,
As avea o intrebare. Am o firma care in momentul de fata este platitoare de TVA. In 2012 si 2013 nu era platitoare de TVA. Acum se emit niste facturi de stornare aferente unor clienti din 2012 si 2013. Aceste facturi trebuie sau nu sa prezinte TVA?
În principiu, cu TVA, dar nu prea contează de când sunt clienții. Contează ce reprezintă acele facturi: restituiri de bunuri cu livrarea lor efectivă de clienți către firmă, ajustări, etc.
Buna ziua,
Multumesc frumos pentru raspuns.
cum fac facturi din avize?
Prima dată operați avizul și-l validați. Ulterior, la introducerea unei facturi de la același furnizor ce v-a emis anterior avizul, vă va apărea un buton de asociere aviz. Îl apăsați și puteți selecta ce anume să se preia în factură.
Procedura este similară pentru clienți.
Bună ziua.am o problema dacă fac returul marfii eu trebuie sa plătesc tva-ul sau furnizorul
Dumnevoastră vi se diminuează TVA deductibil dacă ați dedus inițial TVA pentru facturile furnizorului, sau TVA neexigibil dacă aplicați TVA la încasare și ați achitat facturile acestuia.
Diminuându-se TVA deductibil, poate apărea fie TVA de plată fie o diminuare a TVA de recuperat.
Furnizorului dvs i se va diminua TVA colectat dacă a colectat TVA pentru facturile emise către dvs.sau i se va diminua TVA neexigibil dacă aplică TVA la încasare și a colectat după 90 de zile TVA sau nu a încasat de la dvs facturile. Diminuarea TVA colectat duce la diminuarea sumei de plată a TVA sau la creșterea sumei de recuperat a TVA.
Acestea sunt noțiuni elementare în materie de TVA.
Buna,
In anul 2012 s-au emis 2 facturi , eronat, pentru acelasi client si pentru acelasi serviciu- grafica publicitara. Una dintre facturi a fost incasata , iar cea dublata a ramas evident in sold pana in prezent. Contabilul nu a sesizat greseala . Am rugamintea sa-mi spuneti ce implica din punct de vedere fiscal stornarea in anul 2014 a acestei facturi . La data inregistrarii nu se evidentia TVA la incasare ,iar inregistrarea contabila a fost 411 =%
704
4427
Mentionez ca firma este microintreprindere, platitoare de impozit pe venit.
Cred ca nu este posibila o stornare doar emiterea unei facturi de discount c legatura la factura initiala si in acest caz cum se proceeaza in saga. Multumesc
Aici este o discuție interesantă: emis eronat două facturi? Cum vine asta? Câte au ajuns la client? Cu câte s-a înregistrat? Cu ambele? Doar una e achitată? Dacă da, atunci clientul de ce nu a sesizat furnizorul că are emisă o factură în plus? Acum să acordați o reducere, cum o puteți justifica? Aveți o astfel de justificare? Un refuz scris, o prevedere în contract, ceva? Nu e așa simplu să emiteți facturi de stornare sau de discount pentru servicii.
În SAGA e foarte simplu să o operați. Pur și simplu o stornați sau emiteți o factură negativă, de reducere, fără a avea bifă pusă la TVAi
Buna ziua, am inceput sa folosim programul SAGA de la 01.01.2015, am introdus stocuri initiale, facturile de intrare si urmeaza sa introduc si facturile de iesire doar ca am o problema cu un furnizor: in decembrie 2014 ne-a emis doua facturi gresite (le-a emis cu TVA si respectivul furnizor nu era platitor de TVA), acum in ianuarie trebuie sa corectam acea eroare, furnizorul ne-a facut facturi de storno si ne-a emis si facturi corecte. Am introdus in luna decembrie facturile emise gresit (acestea fiind neplatite) cu toate acestea in Situatii-fise stocul imi este zero! Din acest motiv nu reusesc sa introduc facturile cu plus pentru clientul meu ca apoi sa pot face si stornarea catre client. Se ia data de referinta 01.01.2015, data de inceperea folosirii programului si tot ce este anterior acestei date nu se vede in stoc? Cum imi pot rezolva problema? Daca introduc stoc initial cu produsele de care am nevoie, firesc, o sa-mi fie diferit stocul din conta de cel din gestiune!!!! Va rog dati-mi o solutie, multumesc.
Problema apare pentru că nu ați preluat și stocul inițial. Pe de altă parte le puteți opera, momentan pe nedefinit.
Dacă nu lucrați cu stocuri, atunci nu trebuie să lucrați cu tipuri de articole fiind suficient să culegeți datele pe nedefinit.
Multumesc pt raspuns, mi-am introdus stocul initial, pe acest articol nu am stoc initial deorece a intrat si a iesit din gestiune in decembrie. Problema apare in momentul in care vreau sa fac storno la clientul meu ca sa-mi aduc produsul in gestiune astfel incat sa pot opera si facturile de la furnizor. Cand vreau sa fac factura de storno catre client imi aduce din stoc un produs oarecare si il pune pe factura (este greu de explicat si cu siguranta foarte greu de acceptat si inteles!).
Nu este nici greu de explicat și nici de înțeles. Eu am înțeles exact ce problemă aveți. Să o luăm logic:
– vi se emite o factură cu un anumit preț de achiziție pentru un produs. factura este cu TVA deși nu trebuia să fie cu TVA.
– dumnevoastră vă înregistrați cu produsul respectiv cu prețul facturat de furnizor și deduceți TVA. Apoi vindeți acel produs.
– în luna următoare se constată că factura a fost eronat întocmită și se stornează apoi se emite o factură corectă. Aici e o chestiune: factura de stornare emisă de furnizor se presupune că este pentru returul bunurilor în cazul în care se operează pe codul de articol, că nu are de unde ști programul că nu s-au returnat. Și pentru a se returna se presupune că aceste bunuri există în stoc. Nu e cazul aici, pentru că de fapt acele facturi – cea de stornare și cea ulterioară întocmită corect ar fi de fapt niște facturi de reglare a unor valori nu a stocului efectiv.
Aveți două variante posibile:
1. să operați prima dată factura de intrare – cea corectă, să o validați, iar ulterior să validați factura de stornare – de această dată ați avea stoc generat de intrarea operată corect. Se va înregistra în cazul acesta o diferență de preț – care e logic să apară. Diferența trebuie înregistrată prin articole contabile
2. să operați stornarea și intrarea corectă, pe tip nedefinit folosind direct contul de cheltuieli. Spre exemplu dacă e vorba de marfă să operați pe 607 direct sau pe 1174 dacă diferența este una semnificativă. În acest din urmă caz gestiunea nu este afectată și se reglează și TVA și diferența de preț.
Va rog sa ma ajutai sa corectez o greseala. Pe 30 ian am incasat factura unui client cu chitanta, insa “din prea mult zel” cu aceeiasi chitanta am mai achitat o factura a altui client. M-am gandit sa fac inreg 4428.TI = 4427 (-)val TVA, insa la inchidere nu o scade din TVA de plata. Ce sa fac??
Anulați chitanța. Și inserați manual pe regularizări de TVA colectat suma respectivă în decontul următor
buna…mi se emite o factura ex:1000 , o platesc integral, mi se emite factura de storno pe un produs-500, mi se emite factura 2 ex:1200 lei, la care platesc doar diferenta de 700. diferanta imi apare la tva neexigibil ceea ce este corect, dar imi ramane deja in jurnal din august2014 este normal? ce trebuie sa fac sa nu mai fie acolo.
si daca la inceputul anului 2015 mi se emite storno discont tot de la acelasi furizor pot sa il introduc cu bifa si sa reglez cu factura de mai sus la care mi-a ramas 700 lei in sold?
va multumesc
Am explicat în comentariile anterioare cum se procedează în acest caz
@Cristi
Eu am o plata in banca pe care vreau sa o stornez, cum procedez?
Cum adică să stornați o plată? De ce ați face asta?
am achitat din graba si neatentie un alt furnizor decat cel care trebuia.
Buna seara.Am emis o factura cu “minus” in urma unui retur.Am introdus-o,am facut reglarea cu alta factura neachitata.ulterior am sters factura cu minus,si am reintrodus-o,dar am facut reglarea la alta facura neachitata
Problema este ca,in jurnalul de vanzari imi apare reglarea la ambele facturi.Iar la soldul clientului imi apare mai putin de platit.Cum pot sa scot suma care apare la tva achiatata de 2 ori?
Efectuați o verificare a furnizorului în ecranul Situații furnizori.
Salut! Nu stiu sa procedez in urmatorul caz: Am primit o factura in 01.2014, am inregistrat-o si am platit-o. Acum am primit factura storno pe aceeasi suma deoarece am reziliat un contract si trebuie sa primesc banii inapoi. cum fac sa o inregistrez corect ? Multumesc
Simplu: o introduceți fără bifă pusă la TVAi și la cantitate veți folosi valori negative. La primirea banilor, introduceți 5121 pe debit, 401 pe credit și va apărea lista de selecție a furnizorilor și după selecția furnizorului factura de minus a cărei contravaloare se restituie
Buna.
Va rog sa ma lamuriti cu o problema.
am un furnizor la care platile sunt la zi. Am primit o factura de reducere comerciala cu minus.
pe urma am mai primit facturi de cumparare cu plus.
cum le compensez? pt ca saga nu ma lasa sa reglez o factura cu minus primita inaintea celei cu plus.
Multumesc.
O zi buna
Am mai explicat într-un comentariu anterior că aveți ca variante:
1. dacă factura ulterioară celei de stornare este una cu o valoare egală cu cea de stornare – o operați fără bifă la TVAi și o veți putea asocia cu cea de stornare
2. dacă factura ulterioară este cu o valoare mai mică decât cea de stornare, puteți proceda ca în situația 1 sau puteți să operați cu bifă pusă la TVAi și apoi să operați o plată la data facturii ulterioare, atât pe factura de stornare cât și pe cea ulterioară, folosind butonul “Plată” din intrări și punând la cont contul 473 de exemplu (un cont intermediar). Pentru cazul acesta – factură ulterioară mai mică decât factura de stornare vă recomand să operați intrarea ulterioară fără bifă la TVAi și să asociați facturile în situații furnizori.
3. dacă factura ulterioară este mai mare ca valoare decât factura de stornare puteți fie să o operați fragmentând-o, adică operați odată o intrare pozitivă cu o valoare egală cu cea a facturii de stornare și una pentru diferență, sau faceți plata ambelor facturi – atât a celei de stornare cât și a celei ulterioare, prin cont intermediar, la nivelul celei mai mici facturi (adică a celei de stornare în acest caz) și punând la dată data facturii ulterioare la operarea plăților.
Plata prin cont intermediar se face așadar astfel:
– se validează factura ulterioară. Aceasta se introduce cu bifă la TVAi.
– în ecranul de intrări vă poziționați pe factura de stronare și apăsați butonul “Plată”
– în ecranul de operare a plății, la dată puneți data facturii ulterioare celei de stornare, la cont contul 473 sau 581 dacă doriți, la sumă lăsați suma facturii de stornare dacă valoarea facturii ulterioare este mai mare decât a celei de stornare, la număr document puneți numărul facturii ulterioare și apăsați accept.
– în ecranul de intrări vă poziționați pe factura de intrare ulterioară celei de stornare și apăsați butonul “Plată”
– în ecranul de operare a plății, la dată puneți data facturii ulterioare, la cont contul 473 sau 581 dacă doriți, la sumă valoarea (pozitivă) a facturii de stornare, la număr document puneți numărul facturii de stornare și apăsați accept.
Din punct de vedere contabil se vor genera ca articole contabile
401=473….cu suma negativă a facturii de stornare
401=473….cu suma pozitivă a facturii de stornare
Buna ziua,
Problema: firma platitor de TVA la incasare a incasat cu BO in 2014 o factura. In inregistrarea cambiei a fost selectata factura dar la inregistrarea incasarii BO in banca, pe coloana de TVAi/p nu a fost completat nimic si factura respectiva , desi insasata, apare in continuare in jurnalul de vanzari si a ramas in soldul 4428ti. In balanta clientul are sold zero. In situatii clienti de asemenea.
Cum poate fi exigibilizat acest TVA, avand in vedere ca plata este veche?
Sigur , in decont aceasta sume trebuie trecuta pe regularizari!
Va multumesc anticipat pentru raspuns
Pentru că ați introdus, probabil, încasarea direct în jurnalul de bancă. În SAGA orice operațiune legată de BO/CEC se operează în ecranul de operațiuni cu CEC/BO. Stornați suma la bancă, în ecranul în care operați banca și re-operați suma în ecranul de CEC/BO și ar trebui să vă colecteze TVA.
Buna Cristi,
Iti multumesc pentru promtitudine!
Sunt la primul contact cu Saga si incerc sa inteleg cum functioneaza si sa gasesc chei de verificare in special pentru TVA.
Analizand soldul neicasat ( baza+4428TI) filtrat pe clienti din jurnalul de vanzari comparativ cu balanta pe clienti am constatat ca exista diferente provenite probabil din incasari fara detalierea facturilor. Verificand situatia clientilor ( unde ar trebui sa vad componenta soldului din balanta pe facturi) am gasit de asemenea diferente , la unele facturi de livrare suma neachitata este negativa si mai mare decat valoarea facturii
ex factura de 1000 lei sold neachitat -5000 . Cum se poate corecta?
Exista un buton de verificare si unul de corectare dar nu stiu cum influenteaza reasezarea platilor pe facturi jurnalele si deconturile de tva din trecut. Balantele deja inchise si jurnalele vechi nu trebuie sa se modifice.
In balanta rulajul creditor in luna al lui 4427 nu corespunde cu rulajul debitor 4428TI+ tva din taxare inversa+tva IC(bunuri si servicii) diferenta fiind o inregistrare de reglare emisa de program 4427=4428ti. Sapand am inteles ca nota asta echilibreaza soldul lui 4428ti aferent facturilor de stornare care nu au fost integral acoperite cu facturi de livrare . Soldul facturii negative nu se mai reporteaza in jurnalul lunii urmatoare pana la acoperirea cu facturi de livrare, aceasta factura afectand cu toata valoarea sa TVA-ul exigibil din jurnalul de tva din perioada in mod incorect , scazand din TVA-ul colectat din incasari sau compensari .
Exista cumva un raport de verificare cu sumele neacoperite provenite din incasari sau stornari care sa poate fi rulat inainte de declararea tva pentru a putea sa corectezi aceste anomalii ? Sau cum altfel pot sa
identific problemele ( care vin din operare) si sa le corectez?
Daca in luna urmatoare acopar si restul facturii de stornare cu facturi de livrare cum se vede asta in jurnal? Cum stie Saga la ce data am facut acoperirea daca acopar cu facturi mai vechi ( adica daca repar greseala initiala) .
Cristi , imi cer scuze ca pun atatea intrebari! Sper ca am exprimat destul de clar situatia si ca tu ai suficient timp si rabdare pentru a-mi raspunde!
Multumesc inca odata.
Daca nu fortez nota: poti sa-mi trimiti pe email un numar de telefon la care poti fi contactat?
@Cristi
Programul face notă contabilă de reglare, automat, dacă soldul lui 4428.TP/4428.TI diferă de suma TVA la facturi ce au bifă pusă la TVAi în ecranele de intrări sau ieșiri, după caz.
Dacă există astfel de diferențe este posibil ca preluarea soldurilor să fi fost efectuată eronat. De asemenea poate fi o problemă cu facturi ce au bifă pusă la TVAi și au poziții atât cu TVA cât și fără TVA de exemplu pentru că programul deduce TVA la plată fără a face o alocare a sumei pe poziții (cu TVA sau nu).
Dacă apar facturi negative ulterior facturilor de livrare, am dat soluția anterior, cu plată prin 473. Această metodă permite reglarea la zi a sumelor.
Îmi pare rău, dar nu pot lăsa număr de telefon.
Buna ziua ! am si eu o problema legata de contabilitate. Am balanta de verificare , si trebuie sa fac bilantul si cele 10 note explicative . Se poate face cu programul SAGA ? rasp urgent va roog
Da, se poate. Dacă toate datele necesare există în program.
Buna ziua.Am emis o factura de vanzare produse finite(3000 bucati).Ulterior clientul refuza 1500 bucati ,iar eu ii fac retur.Cum reintra produsele finite in gestiune?Acum eu le vad la iesiri cu minus..
Nu înțeleg întrebarea. Cum adică “cum intră”? Prin retur. Dacă operați stornarea în SAGA la validarea ei vi se va solicita să alegeți ieșirea la al cărei preț se va reîncărca gestiunea.
La situatie stocuri,stoc produse finite,la acest produs ,apare cantitatea reprimita in gestiune pe coloana de iesiri ,cu minus.
Și? Este echivalentul unei intrări. În fișa articolului o veți găsi pe intrări.
Buna ziua, am si eu o rugaminte am introdus Raportul Fiscal zilnic ( zetul) la iesiri cu valoarea 1000 lei tva-ul mi-l calculeaza automat dupa care am validat iar in balanta nu imi face inchiderea contului 4427 ramane cu sold creditor si la contul 4423 nu imi creste rulajul credit . Mai trebe sa fac ceva ? Pe alt program de conta introducea 5311 = 707 si apoi 5311 = 4427 dar aici isi calculeaza singur TVA-ul dar in balanta nu il preia . Help pls
1. Verificați ca în ieșiri la tip să fie “B- Bon de casă”, iar opțiunea TVAi să nu fie bifată.
2. Dacă sunteți plătitor de TVA închiderea conturilor de TVA colectat/deductibil și stabilirea TVA de plată/recuperat se face trimestrial în ultima lună a trimestrului, nu lunar.
1. Da este B-Bon de casa iar tva-ul nu este bifat .
2. Sunt platitor de TVA trimestrial . Dar in balanta ramane sold creditor in contul 4427 . Mie trebuie sa imi creasca creditul in 4423 ceea ce nu se intampla . Am cautat pe forum si pe Help-ul programului dar nu gasesc nimic care sa ma ajute.
Ați închis TVA? În Operații – Închidere lună? Dacă nu, e normal să vă rămână sold la 4427. Luna trebuie să fie ultima din trimestru (martie, iunie, septembrie sau decembrie).
Ori il validez ori il devalidez tot asa imi apare . Probabil ca are vro eroare ceva programul. Am pierdut timpul aiurea citind toate articolele si nu am ajuns la nici o concluzie. Daca as putea sa iti pun 2 poze sa vezi cum imi arata si cum ar trebui sa arate poate ti-ar fii mai usor sa iti dai seama .
Programul nu are nici o eroare. Te asigur eu de asta. Eu îl folosesc efectiv lucrând pentru mai multe firme și nu am probleme de astea. Mai degrabă e o chestie legată de utilizare.
Dacă ai abonament cel mai sigur este să trimiți o salvare a bazei de date pe adresa de mail a firmei pentru a primi un răspuns.
La validare ar trebui să vezi nota contabilă generată. De asemenea documentul trebuie introdus cu o dată cel puțin egală cu data de 1 a lunii setată ca lună de începere a lucrului cu programul. Ieșirea numerar conform raportului zilnic emis de casa de marcat trebuie introdusă pe tip bon și fără a avea bifată opțiunea de TVA la încasare, pe un client unde la cod fiscal în Fișiere-Clienți să nu aibă completat nimic.
Buna
Am si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva:
Am stornat din gresala o factura catre un client si nu stiu sa o mai aduc la starea initiala. Cum pot sa scap de aceasta stornare?
O stornați. Stornați stornarea. Sau ștergeți stornarea.
Buna ziua,
Daca am un produs pe stoc negativ- o singura bucata- cum pot sa readuc stocul pe zero?
Avem protocol de perfuzie care cuprinde perfuzor, vata, etc.
Din greseala, dupa ce stocul a ajuns pe zero la perfuzor, s-a acceptat generare stoc negativ.
Va multumesc
Cum a ajuns negativ? S-a introdus în consum mai mult decât era pe stoc? S-a greșit consumul? Cum? Modificați bonul de consum.
Buna
Timp de cateva luni un contabil a lasat bifa tva la incasare pentru furnizori care nu sunt cu tva la incasare. Ce mai putem face ? Ca sa devalidam toate platile ar trebuii sa dam peste cap tot programul,iar facturi sunt cam 800 pe luna . O factura de ex este platita cu 3 chitante etc. Acum balanta si bilantul nu mai ies in regula.
Buna ziua!
Exista un termen legal pentru emiterea facturilor storno?
Multumesc.
Da, codul fiscal. Pentru situațiile specifice: ajustarea bazei de impunere, corecții ulterioare emiterii facturii.
Multumesc pentru raspuns, dar eu ma refeream la un termen-limita in care este obligatorie emiterea facturilor storno.
Multumesc anticipat.
Se poate, dar nu asta ați întrebat :)
Ca regulă generală orice factură se emite cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naștere faptul generator al taxei, dacă deja nu a fost emisă. În cazul ajustărilor ulterioare facturării sau a corecțiilor factura se emite la data la care se efectuează corecția sau ajustarea.
buna ziua. am si eu o problema. lucrez cu saga soft. am o factura de la un furnizor care are trecut un cumparator iar la noi in contabilitate a fost inregistrata la o alta firma. Factura de la furnizor este anulata dar pe cea de la mine nu are anulat.Am cerut o copie de la furnizor. Cum fac sa rezolv problema? Adica sa sterg factura de la firma unde a fost introdusa gresit factura?
Da, o devalidați și o ștergeți apoi o introduceți corect.
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati la problema urmatoare:
Sunt cu tva la trimestru.In luna ianuarie s-a primit factura de la electrica,in februarie la fel.
In martie am primit factura de regularizare ,factura cu minus,care are valoarea exact suma facturilor in ianuarie si februarie.In aceasta situatie valoarea si tva in d394 este zero iar numarul facturilor primite este 3.
Aceasta situatie trebuie evidentiata in d394 daca valorile sunt zero sau nu?
Va multumesc,
colegi am nevoie de ajutor! am de inreg in SAGA PS urmatoarea situatie: factura de retur catre client de -2400 (TVA inclus) . 1200 lei se inchide cu o factura restanta din luna trecuta, iar suma de 1200 lei se face plata catre client cu op in luna urmatoare. Cum inregistrez operatiunile in Saga PS ca sa apara corect in jurnalul de cumparari si in 300 si 394?. firma aplica TVA la incasare!
1.Introduceți factura de stornare fără bifă la TVAi.
2.Apăsați butonul încasare, direct în ecranul Ieșiri, la factura pozitivă de 1200 lei punând încasarea la data facturii de stornare.
3.Apăsați butonul încasare, direct în ecranul Ieșiri, la factura de stornare pentru suma de -1200 la data facturii de stornare.
Așa se va genera o încasare cu + de 1200 lei și una cu – de 1200 lei (practic se anulează – e ca și cum ați compensa sumele).
La restituirea sumei de 1200 către client nu mai există impact la TVA.
acum am inceput sa fol programul saga c.pana in luna martie 2016 am tinut in alt program si m-am hot sa tin in altul.acum am inceput sa bag datele la iunie 2015.am inchis totul la iulie bine si frumos insa la august 2015 vad ca nu imi inchide conturile de venituri si chelt.atunci observ ca ..off..la inchidere luna sus in dr eu am setat februarie 2016..s-a luat automat..bineinteles ca nu mai merge inchiderea la august.nimic.ce sa fac?cum pot corecta aceasta eroare..sa pot continua.sa pot seta sus august 2015 sa pot lucra in continuare.nu vreau sa continui in vechiul program ..ma straduiesc sa bag tot din urma aici.este vreo solutie sa modific cea data ???nu am vazut-o si inapoi nu pot merge pt ca sunt invalide toate butoanele..help me plsss
Dacă vreți să culegeți date pentru anul 2015 atunci luna de începere a lucrului cu programul trebuie setată ca fiind acea lună din 2015 și nu martie 2016.
am introdus bine datele insa nu am fost atenta la inchidere luna.nu am selectat corect acolo sus in dr.mai pot face ceva sa merg inapoi cu inchiderile?
Atunci devalidați lunile.
nu pot din pacate.nu ma lasa.sunt inactive..
Înseamnă că nu ați preluat datele corect. Luna de preluare a balanței este din 2016.
an introdus primele date in 31.05.2015.datele initiale ale balantei.in iunie am introdus doar notele contabile si am generat…asa am facut pana am descoperit ca la generare inchidere eram sus in dr pe alta luna..mai pot face ceva?sau o iau de la capat
Nu ați procedat corect. Consultați manualul de utilizare a programului. Acesta este disponibil în format electronic la apăsarea tastei F1 după ce intrați în program.
Va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa procedez la completarea declaratie 394
La inceputul lunii s-a emis o factura de servicii in valoare de 1ooo lei +tva.Azi s-a constatat ca factura a fosr emisa gresit .
S-a intocmit o factura cu minus care storneaza factura initiala si s-a refacut factura pe valoarea corecta 500 lei+tva.
In declaratia 394 vom trece numarul facturii initiale care s-a stornat cea de 1000 lei+tva sau numarul facturii de stornare,factura cu valoare minus.
Va multumesc,
Buna ziua. Va rog frumos sa ma ajutati cum fac inregistraile in programul saga.Am fost platitori de tva pana in 18 iulie 2016, s-a anulat codul de tva dar nu am stiut, am pus declaratia 300 pe august.
Cand am pus decl. 300 pe sept am aflat. Am primit indicatii de la fisc sa anulez 300 si sa fac 311.
Dar nu stiu cum sa fac inregistraile pt tva din ct 4428. Pt. ca am platit si am incasat facturi in aceasta perioada.
La nici o factură primită de la data anulării codului de TVA nu se poate deduce TVA. Așadar trebuiau operate fără TVA la intrări.
Pentru orice factură plătită ulterior anulării codului de TVA pentru care s-a înregistrat TVA deductibil, se înregistrează, prin articole contabile, anularea dreptului de deducere a taxei (3xx=4426 sau 6xx=4426). Pentru orice factură emisă și încasată ulterior anulării codului de TVA colectarea TVA este obligatorie. Veți avea obligația să colectați TVA fără a putea deduce.
Va multumesc mult. Dar in programul saga cum fac inregistrarile pt. tva neexigibil jurnalul sa fie corect si balanta.
Prin articole contabile se înregistrează ajustarea, dacă e evidență global-valorică.
Am facut pentru o imobilizare corporala facuta in regie proprie mai multe inregistrari 231=722 cu valorile materialelor folosite si la finalizarea ei 212=231 cu valoarea totala a acesteia fiind vorba despre o constructie . La o mica valoare am omis insa a o mai introduce in valoarea finala a imobilizarii, ea ramanand inregistrata doar in 231, resp.722. As vrea sa stornez acum aceasta valoare , este corect daca fac aceesi operatiune in rosu : 231=722 -300 lei ? Multumesc!
Da.
Buna seara!
Am o factura pe minus de la client din UE, fara tva, declarata in D390. Nu mai am alte facturi cu care sa o pot regla, din 360 euro, am asociat doar cu o factura pe plus de 1,3 euro si imi ramane o suma pe care nu stiu cum sa o scad de la acel furnizor. Intrarea este operat in valuta si imi ramane ingrosat butonul de reglare stornare.
Multumesc!
Până la urmă e de la un client sau de la un furnizor? E furnizor? Logic vă e dator. E normal să vă apară așa.
Înțeleg că de fapt încasați banii de altcineva sau se compensează cu datoriile către alt furnizor.
În acest caz, dacă încasați banii la bancă puneți 5124=401 și selectați factura negativă. Dacă e compensare, la data la care compensați, atunci în intrări apăsați plată și la cont puneți 473 și vă va opera o plată negativă, apoi pe factura de la furnizorul la care se compensează apăsați plată cu data compensării și cont 473.
Eu am facut asa:
In jurnal deconturi am creat un cont 999, am facut 999=401 cu suma pozitiva si apoi la intrari valuta, m-am dus la intrarea din 23.11.16 si am dat plata in 14.12.16, data cand s-a facut compensare prin alt furnizor, pt. ca facturile de la furnizorul din UE se platesc prin intermediul unui furnizor din Romania. Sper ca am explicat corect…
Multumesc!
buna ziua!
sunt pfa si lucrez cu saga ps.
in august am incasat o factura la iesiri cu suma totala din gresala. trebuia sa inregistrez incasarea mai putin garantia de buna executie pentru ca asa o am in extras. sunt in decembrie si nu mai pot modifica august. ma puteti sfatui cum sa fac , va rog?
Nu pricep de ce nu puteți modifica la august.
Buna seara!
Factura este de la un furnizor, intrare in valuta folosind ct.401. La jurnalul de banca in valuta am incercat sa folosesc 5124=401, dar nu imi preia si factura, asa ca pana la urma m-am dus la intrari valuta si am dat plata cu suma negativa, punand contul 5124. Acum e bine si in fisa de cont si la situatie furnizori. Va multumesc pt. ajutorul acordat!!
Buna, deranjaz cu o mica problema. Am primit in oct’16 o chitanta de incasare de 1320 lei pt un client. Azi directorul ma anunta ca acea chit a fost anulata, ca nu a mai ajuns la client (deoarece nu a vrut sa plateasca). S.C. este cu TVA la incasare si plata lunara, deci apare si in decont, am platit si TVA la acea suma. Daca sterg chitanta, reglez eu registru, va aparea plient neancasat, dar cum fac cu TVA? In DEC’16 nu apare TVA cu (-), iar cand se va face incasarea reala, iar va trebui sa platesc TVA-ul??
Multumesc mult pt ajutor, si daca am postat in locul nepotrivit scuze……..
V-am răspuns pe forum.
Buna ziua
Daca am bagat o factura de storno, mai trebuie sa umblu undeva ca sa reglez stocurile?
Multumesc
Adică? Nu văd legătura.
Buna ziua,
Ma numesc Dana. Sunt contabil la o firma cu TVA la incasare.
Am primit o factura de storn garantie (fara TVA) cu data de 02.05.2017 dupa ce am dat Decontul pe luna mai.
Initial am gresit si am introdus-o cu 02.05, am apasat butonul de Reglare stornare, apoi am schimbat data facturii in 01.06. Dar programul retine in Jurnalul de cumparari pe mai la coloana de TVA deductibil acesta suma, astfel incat atunci cand dau inchidere luna mai vrea sa faca TVA de recuperat (eu am avut de plata in mai).
Asta desi am sters factura.
Cum as putea sa rezolv situatia?
Va multumesc mult!
Intrați la situații listări situație furnizori și pe pagina de detalii a furnizorului respectiv apăsați verificare. Confirmați ștergerea corelațiilor eronate.
Buna ziua,
Am urmatoarea situatie. Clientul factureaza cu tva la incasare in mai 2017 si incaseaza prin banca. In iunie 2017 storneaza factura si da banii omului inapoi. In saga nu o pot valida pentru ca imi cere Reglare stornare. Ce variante imi dati in acest caz.
Multumesc frumos!
Introduceți factura fără să bifați la TVAi.
La plata către client, la casă/bancă, după caz, introduceți 4111 pe debit, suma pozitivă și apoi selectați din listă factura de stornare.
Buna ziua,
Ma confrunt cu urmatorea situatie : societate cu TVA la incasare, am emis o factura catre un client, din care am incasat doar o parte. Clientul a renuntat la contract, banii incasati trebuie returnati. Cum procedez cu factura storno? Daca ii pun bifa nu pot sa o reglez integral. Cum pot rezolva? Multumesc !
Nu puneți bifă.
Introduceți-o fără. Și operați o încasare la nivelul soldului facturii, la prima factură, cea emisă inițial, cu dată de încasare, data stornării, dar la care puneți la cont contul 581. Încasarea o operați prin ieșiri.
Similar la factura de stornare, operați o sumă identică cu prima – adică egală cu soldul facturii inițiale, tot prin ieșiri cu data facturii de stornare și la cont folosind 581. Veți rămâne cu sold negativ cu o sumă egală cu banii încasați pe care îi veți returna.
Practic vă folosiți de 581 ca un cont intermediar pentru a regla situația clientului.
Multumesc pentru ajutor! O zi frumoasa.
Buna ziua! Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie. Am un sold furnizor din 2013 din vremea cand eram in sist. TVA la incasare. Deci am in Jurnal cumparari tva neexigibil val. tva.
As vrea sa scot din evidenta contabila aceasta datorie pe baza unui referat facturile fiind mai vechi de 3 ani. Cu o simla inregistrare 401= 7588, descarc datoria dar nu si analiticul 4428 neexigibil din Jurnal. Cum fac sa nu afecteze contul 4426 si sa fie corect? Multumesc…
În program apăsați plată pe intrarea respectivă, la dată treceți data dorită și la cont treceți 7588.
Apoi, prin articole contabile, înregistrați ajustarea TVA dedus prin articol contabil 635=4426. Cu suma respectivă va trebui să diminuați, manual, în decontul de TVA suma de la rândul 30.
Buna ziua!
Am preluat o firma care a fost platitoare de TVA la incasare pana la 31.08.2017. Din pacate sunt diferente f mari intre jurnalul de cumparari, facturi neplatite si balanta. Am citit comentariile anterioare, dar indiferent ce nota fac nu se regleaza jurnalul.
Concret: in dec 2013 factura de la furnizor valoare 10000 ron – bifa de platitor la incasare -factura achitata prin banca tot in dec
In ianuarie 2014, furnizorul ii face factura de storno, si ii returneaza 8000 ron prin banca, suma care nu este legata de nici o factura.
La factura de storno nu mai este bifa la TVAI.
Desi la detalii nu apare nici o reglare sau incasare, apare la neachitat diferenta de -2000 ron.
In jurnal ramane toata suma ca neplatita, si TVA neexigibila.
Ce pot face?
Am incercat diverse artificii, dar indifferent de nota, jurnalul ramane neschimbat.
Multumesc!
Înseamnă că plățile/încasările nu au fost legate de facturi.
Aveți două soluții:
– să intrați pe plăți/încasări și să le asociați acum la facturi și programul va face notă de reglare a TVA neexigibilă
– să preluați firma, pe curat, pe o bază de date nouă, în care să preluați facturile neachitate corect și soldul contabil al acestora, iar la prima închidere programul va regla TVA neexigibil
Multumesc mult!
@Cristi
Buna ziua,
Am introdus o plata dintr-un extras si apoi am sters-o, insa programul o retine in contul 4426, facand reglarea prin 4428 (suntem firma cu TVA la incasare).
Ce trebuie sa fac sa nu mai am dublata aceasta plata in 4426?
Multumesc si un An Nou mai bun in toate!
buna,
sunt incepatoare cu saga c si am nevoie de indrumare
am o factura cu minus si desi produsul espectiv se afla pe stoc, am verificat in fisa articol
nu ma lasa sa validez factura
ce solutie este?
Probabil este cu TVA la încasare. Debifați TVA la încasare.
Buna ziua,
Am o receptie pe 8 produse pe care le-am primit cu mai mult timp in urma. Pretul de stornare este diferit de pretul de achizitie. Ma puteti ajuta? Multumesc.
Nu se prea poate așa ceva. Este destul de ilogic să vi se storneze cu alt preț, dar dacă s-a întâmplat singura soluție, așa cum vă spune și programul, este să reglați diferența prin articole contabile. De exemplu: vi se facturează 10 bucăți cu 100 lei și se stornează cu 99 lei. Atunci diferența de 10 lei (10 buc x 1 leu), o treceți pe cheltuieli.
buna ziua
societate tva la incasare
in jurnalul de cumparari am ramas cu un furnizor care este achitat dar la vremea respectiva nu am asociat plata conform facturii. Cum procedez sa nu imi mai apara in jurnalul de cumparari.
soldul furnizorului este bun (401). Nu devalidez lunile.
Stornați plata, în articole contabile dacă nu este asociată.
De exemplu pe data de 01/10
adăugați în artricole contabile
401.00xxxxx = 5121.x cu minus suma plătită și la explicații treceți stornare sumă achitată și neasociată.
apoi la bancă – în aceiași zi operați iarăși plata
401.00xxxxx = 5121.x cu plus suma plătită și o asociați pentru a recupera acel TVA
Buna ziua ,
Am preluat o contabilitate cu Tva la Incasare ,am primit si baza de date din Saga ,in jurnalul de cumparari apare la operatiuni neexigibile 309 lei ( din februarie anul 2021 ) si normal in soldul de la 4428 TP in balanta contabila ,problema este ca aceasta suma nu mai apare la furnizor neachitata ,din ce am observat in inreg.contabile ,au fost facturi cu minus dupa data de 02.2021 si sigur nu le-a stins bine cu ce era la contul 4428 TP , dupa problema este ca imi ramane aceasta suma agatata in jurnalul de cumparari la operatiuni neexigibile si nu stiu cum sa fac .Nu pot sa vad exact cum au fost facute platile ,pentru ca nu devalidez din urma nimic .Un ajutor va rog ,cum sa fac sa nu mai apara suma de 309 lei in jurnalul de cumparari si automat o preia in balanta .Multumesc frumos .
Le dați în plată prin cont intermediar la o dată recentă.
Multumesc d-nul Cristi ,am facut plata prin cont intermediar si nu dispare suma din jurnalul de cumparari de pe operatiuni neexigibile ……Multumesc .
Nu se poate. Dacă operați plata trebuie să dispară. Pentru a clarifica este necesar să trimiteți baza de date la SAGA și veți primi un răspuns corect.
Multumesc.Sarbatori linistite .